ورزش

مجید رمضانی مقابل دوربین خبرورزشی: اگر کوتاهی در کشتی باشد، از منِ مربی است؛ در پاریس هر شب جلسه داشتیم

مجید رمضانی مقابل دوربین خبرورزشی: اگر کوتاهی در کشتی باشد، از منِ مربی است؛ در پاریس هر شب جلسه داشتیم

مجید رمضانی کمک مربی تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک پاریس در گفت و گو با خبرنگار خبرورزشی درباره نتایج کشتی فرنگی در المپیک توضیحاتی داد که به آن می پردازیم.

شما زمانی نابغه بودید و در کشتی فرنگی و آزاد قهرمان شدید، با توجه به اینکه می گفتند شما نمی توانید ولی شما همراه دکتر حسن رنگرز گل کاشتید. از حال و هوای المپیک پاریس برایمان صحبت کنید و اینکه چه شد انقدر خوب درخشیدیم؟

اولین چیزی که خیلی مشهود بود همدلی بود که بچه ها و مسئولین باهم داشتند. کادرفنی با بچه ها، با اعضای پزشکی، با روانشناس، مربی بدنساز و… ما هرشب بعد از تمرین جلسه برگزار می کردیم تا نگذاریم کوچکترین شکافی در تیم ما به وجود بیاید. قطعا ورزشی ها با توجه به این که مردم هم کارشناس شده اند می دانند یکی از مسائلی که در تیم مهم است همدلی تیم است که ما به آن رسیدیم.

ما کشتی را نگاه می کردیم و با توجه به این که باخته بودیم و استرس داشتیم که ناگهان زنگ را زدی و چلنج گرفتی که باعث شد طلا بگیریم. از این حرکت صحبت می کنید؟

ما مربی های خوبی در کشور داریم. این که فقط من می توانستم این کار را بکنم درست نیست. مربی های دیگر هم بودند همین کار را می کردند. وظیفه من که مربی هستم حمایت از کشتی گیران است. من که در آن حد مربیگری می کنم باید این چیز را بلد باشم. خیلی حرکت خاصی نکردم. بقیه هم بودند انجام می دادند. کشتی قبلی که با کوبا بود و ۳ بر صفر جلو بود مهمتر بود. آنجا آن چلنج خیلی مهمتر بود، چون کشتی گیر کوبایی خیلی بهتر  بود و همه را با اختلاف ۸تا، ۱۰تا می برد. وقتی کشتی گیر ۳ امتیاز جلو است هیچ مربی ریسک نمی کندچلنج بگیرد. مربی باید این جرات را داشته باشد چون باید به ۸۰ میلیون نفر جواب بدهد. چون با یک اشتباه شما یک طلای المپیک از دست می رود.

این جرات را ما کردیم. برای آن کشتی بود که من خودم با نگاه به رنگرز و خود کشتی گیر این چلنج را گرفتم. به نظر من آن چلنج کشتی را از دست حریف کوبایی خارج کرد.

خودت مربی سازنده کشتی هستی. ما دو کشتی گیر خوب در نوشهر داریم، مهدی والی و سجاد ایمن طلب… با توجه به اینکه ۴ سال دیگر المپیک آمریکا را در پیش داریم می خواهم قول بگیرم این بچه ها را می بینیم؟

بچه های ما لیاقت این را داشتند در همین المپیک هم بودند، اما یک سری مسائل حاشیه ای گریبانگیر کشتی ما نیز شده بود که اگر ما بتوانیم این مسائل حاشیه ای را حل کنیم، قطعا ما کشتی گیر تیم ملی خواهیم داشت. نوشهر پتانسیل بسیار زیادی دارد، چون پایه کشتی فرنگی در نوشهر کاشته شده، اگر کوتاهی باشد از من مربی است. انشاالله بتوانیم برای این کار بیشتر وقت بگذاریم.

نوشهری ها برایت سنگ تمام گذاشتند، مجید رمضانی مازندرانی است. از اینکه آمدی ممنونم ولی برای مسئولینی که نیامدند متاسفم. در این مورد چه صحبتی دارید؟

یک مرحله ای طی شد من به المپیک رسیدم. از آن مرحله تا المپیک مردم به من کمک کردند. همین ها باعث شدند پای من به ورزش و اردوی تیم ملی باز شود. برای من فرقی ندارد. من شرمنده مردم هستم.

مردم برایت در فضای مجازی سنگ تمام گذاشتند، آنها را می بینی؟

من هر دفعه فضای مجازی را باز می کردم از اینکه بچه نوشهرم، از اینکه قائمشهری ها آنجا چکار کردند افتخار می کردم.

همچنین ببینید: مهدی بالی مقابل دوربین خبرورزشی: کشتی از قشر ضعیف جامعه بوده و کسی موفق می‌شود که سختی‌ دیده!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا